piątek, 14 kwietnia 2017

OZDOBY WIELKANOCNE - DIY

   Podobny post powstał tuż przed Bożym Narodzeniem, a tym razem zapraszam Was do obejrzenia mojej twórczości o tematyce wiosenno - wielkanocnej. Co prawda zamierzałam zrobić dużo więcej aby wpis ten był obszerny i ciekawy, niestety zabrakło troszkę czasu aby zdążyć przed Świętami. :(

   Po pierwsze znane Wam doskonale i lubiane chyba przez wszystkich tulipanki. Wiecie jak to jest, że szewc bez butów chodzi... Tak samo było ze mną. Szyłam tulipany na potęgę, a to dla kogoś na prezent, a to na "fejsbukowy" konkurs, a to na zamówienie, ale jakoś nigdy nie udało mi się zebrać w sobie na tyle, by uszyć je dla siebie. Planując ten post wiedziałam już, że nie może w nim zabraknąć tej ozdoby i "chcąc nie chcąc" byłam zmuszona uszyć sobie bukiecik. Oczywiście bardzo się z tego faktu cieszę, gdyż tulipany te pięknie prezentują się w wazonie, idealnie oddają charakter Świąt i wiosny no i co najważniejsze - nigdy nie zwiędną! ;)
Ich uszycie nie jest ani łatwe ani trudne. Po prostu trzeba dojść do pewnej wprawy aby nie stwarzały większych problemów. Szablon wyrysowałam sobie sama i pokazywałam go już w tym poście. Najpierw szablon należy odrysować na podwójnie złożonym materiale, obszyć na lewej stronie, wyciąć, przewlec na prawą, wyprasować i wypełnić. Do wypełnienia główek użyłam wnętrza poduszki (syntetyk), do wypełnienia łodyg użyłam grubych słomek, a listki (również z podwójnego materiału) zostawiłam bez wypełnienia. Na koniec należy wszystko złożyć w całość. Niby proste ale dość czasochłonne zajęcie. Polecam każdemu spróbować swoich sił w szyciu, gdyż można to zrobić bez użycia maszyny. Obiecałam kiedyś, że jeśli będą chętne osoby to stworzę osobny post z pełnym tutorialem jak je uszyć, ale nie było takich osób, więc jeśli teraz jest ktoś zainteresowany to odsyłam na... youtube. ;) 

  
   Następną bardzo prostą ozdobą, którą można tworzyć z dziećmi jest girlanda z papieru. Ja wybrałam motyw wielkanocnych zajączków, ale można zaszaleć z kurczaczkami czy barankami. Szablon wyszukałam sobie w internecie, ale równie dobrze można narysować coś swojego.
Przybory potrzebne do wykonania girlandy:

- kolorowy papier techniczny
- ołówek
- nożyczki
- klej
- sznurek
- dziurkacz
- wata bawełniana

   Najpierw na wybranych przez nas kolorowych kartkach, przerysowujemy szablon i wycinamy. W górnej części wyciętych zwierzątek robimy dziurkaczem po dwie dziurki. Z waty robimy ogonki, kulając jej kawałki między dłońmi i przyklejamy do papieru. Można też dokleić gotowe (kupne) oczy lub je dorysować, ale wtedy należy zrezygnować z ogonków. Ja wolałam urocze, puchate omyki :)
Gotowe zajączki nawijamy na sznurek i zamieszczamy w wybranym przez nas miejscu.


  
   Do ozdób, które własnoręcznie "robimy" zaliczam również brzozowe witki w wazonie. Uwielbiam jak kwitną świeże listki oraz ich niepowtarzalną soczystą zieleń. Na gałązkach można zawiesić wielkanocne ozdoby, kolorowe jajeczka, czy nawet wykonane własnoręcznie ozdoby z papieru. Można wyciąć malutkie zajączki, kurczaczki, tworzyć jajka 3D z bibułki. Do zdjęcia ozdobiłam gałązki drewnianymi figurkami, ale ostatecznie je zdjęłam i zostawiłam same witki bez niczego - też się cudnie prezentują.
Do wazonów oprócz brzozowych gałązek można wkładać: bazie, witki wierzbowe, leszczynowe bądź inne, kolorowe palmy, oraz oczywiście żywe kwiaty i bukszpan.

  
   Na koniec rzeżucha. Pierwotnie wysiewanie rzeżuchy w okresie wielkanocnym nie służyło do ozdoby, a po prostu do jedzenia. Symbolizowała ona siły witalne i rodzące się nowe życie. W dzisiejszych czasach z rzeżuchy tworzone są coraz bardziej wymyślne ozdoby. Ja wysiałam ją w koszyczku z folią w środku tak by woda z waty nie przeciekała (wiem, wiem sypnęło mi się). :)
Wysiewałam ją w poniedziałek a zdjęcie robione jest dzień później. Dziś jest już niemalże wyrośnięta. Gdy jutro zabarwię i udekoruję jajka, będą się one pięknie prezentować na takim zielonym dywaniku. (P.S. zobaczycie na naszym Facebook'u). :D

 
   Planowałam stworzyć również koszyk z gazetowej wikliny. Jedyne co zdążyłam w tej kwestii zrobić to nazbierać pokaźną ilość makulatury... :)
Koszyk na pewno się jeszcze na blogu pojawi - w końcu niedługo majówka :)
Tym czasem namawiam wszystkich do tworzenia ozdób własnoręcznie na każdą okazję!
To wspaniała zabawa!!!

Pozdrawiam wiosennie
Basia








 


 

1 komentarz :