wtorek, 20 grudnia 2016

OZDOBY ŚWIĄTECZNE DIY

   DIY (do it yourself) czyli po prostu "zrób to sam". Dziś chciałabym przedstawić Wam pomysły na ozdoby świąteczne, które możecie przygotować sami w domu przy niewielkim nakładzie pieniężnym, czasowym a nawet przy niewielkim nakładzie talentu czy uzdolnień manualnych. :)

   Pierwszą propozycją jest ozdoba do zawieszenia na drzwi wejściowe lub na okno. Do jej zrobienia użyłam czerwonych witek, zielonego sznurka, wstążek z których stworzyłam kokardki oraz zawieszkę, wybranej bombki, oraz kawałków ze starych ozdób. To co podoba mi się w tej ozdobie, to fakt, że można ją stworzyć w całości z recyklingu. Czasem stare ozdoby, które przechowujemy w kartonach się niszczą, lub po prostu przestają nam się podobać. Ja nigdy ich nie wyrzucam, gdyż można je wykorzystać ponownie. Wszystko wystarczy związać razem według uznania i szybka ozdoba gotowa. Witki (można znaleźć w kwiaciarniach lub w sklepach z ozdobami do wnętrz) można ułożyć na różne sposoby. Tworząc prostokąt tak jak ja, lub trójkąt, drabinkę, lub nawet koło jeśli witki są nieco bardziej giętkie. Co tylko Wam wyobraźnia podpowiada :)


   Drugą ozdobą jest bombka karczoch. Do jej wykonania potrzebujemy styropianowej bombki o średnicy 8 cm, pudełka szpilek i wstążek w wybranych kolorach. Wstążki musimy pokroić na kawałki o długości 5 cm i poskładać je w trójkąty różnej wielkości. Poskładane trójkąty przypinamy szpilkami do bombki w zależności od miejsca (szerokości bombki). Najłatwiej zobaczyć jak to zrobić na filmikach instruktażowych dlatego odsyłam Was tu bombka karczoch.
Ja korzystałam z instrukcji z magazynu i moja pierwsza bombka karczoch nie jest idealna, ale to właśnie ją chciałam pokazać na zdjęciu. Do jej wykonania użyłam bardzo sztywnej wstążki, której użycia odradzam Wam przynajmniej przy pierwszym podejściu. :)

 
   Jako trzecie przedstawiam uszyte przeze mnie woreczki czy też opakowania na drobne prezenty. Szyłam je na warsztatach pod okiem krawcowej. Do ich uszycia potrzebne są materiały: do uszycia tych płaskich filc oraz kolorowy atłas, a do tych stojących cienki skaj oraz ozdobna tkanina np. na zasłony, ponadto wstążki a w przypadku tych z poduszeczką dodatkowo coś do jej wypchania (np. fizelina lub wnętrze poduszki). Dwa kawałki materiału należy zszyć ze sobą na lewej stronie, wszywając wstążkę i zostawiając dziurę na wywinięcie  worka na prawą stronę. Jeśli będą chętne osoby to na pewno zrobię osobny wpis dotyczący jak uszyć taki woreczek "krok po kroku".


   Następne ozdoby z łatwością możecie tworzyć z dzieciakami. Bałwanek ze skarpety wypchany ryżem z doklejonymi guziczkami i z czapeczką można zrobić dosłownie w parę minut a dzieci mają przy tym wiele radochy. Bawełnianą skarpetę należy uciąć za piętą i z dolnej części stworzyć bałwanka wsypując ryż do środka a na górze związać gumką recepturką. Jako szaliczek można użyć gumki lub wstążki. Dzięki temu bałwan ma tułów oraz głowę. Guziczki doklejamy za pomocą kleju na gorąco, oczy i nosek można przykleić lub narysować. Czapeczkę tworzymy z pozostałej części skarpety związujemy ją wstążeczką a do głowy przyczepiamy przy użyciu szpilek i gotowe. Widocznego na zdjęciu bałwanka dostałam od mojej sąsiadki - Pani Marii (dziękuję i pozdrawiam). :)

 
   Zawieszki z filcu. Starsze dzieci z pomocą rodziców poradzą sobie z tą ozdobą bez żadnych problemów. Do użycia potrzebujemy kolorowego cienkiego filcu, czegoś do wypełnienia, czegoś do zawieszki np. sznurka lub wstążki oraz czegoś do ozdabiania: guziczków, koralików, koronki, muliny, cekinów itp. oraz igły i kordonka do obszycia boczków. Tutaj również można zaszaleć jeśli chodzi o kształty, ozdoby itp. Można wykroić piernikowego ludka, skarpetę, rękawiczki, choinkę, bombkę, Mikołaja, gwiazdkę, serducha, dzwonki, renifery, a nawet domek i wiele wiele innych. Dzieci mają wyobraźnię więc zabawa może być ogromna. Pamiętajcie aby pomóc im z igłą!

 
   Na koniec przedstawiam szybką ozdobę, którą również można zrobić z dziećmi. Są to aniołki wykonane z małych serwetek pod kubek czy szklankę. Dodatkowo potrzebujemy kolorowy papier na twarz, brokat, wełnę na włosy oraz klej i nożyczki. Najpierw wystarczy stworzyć rożek na sukienkę a potem wykroić skrzydła, twarz, oraz włosy. Na koniec ozdobić brokatem. Jest to chyba najprostsza ozdoba ale jest bardzo urocza i zarówno dzieci jak i dorośli mogą mieć niezła frajdę. Widocznego na zdjęciu aniołka otrzymałam od mojej cioci Kasi (dziękuję i pozdrawiam). :)


   Bardzo jestem ciekawa Waszych ozdób, które tworzycie sami lub z dziećmi. Mile widziane komentarze ze zdjęciami. No i gorąco zachęcam Was do wykonywania samodzielnych ozdób nawet teraz gdy do Świąt zostało zaledwie parę dni. Warto na chwilę zwolnić tempo i poświęcić czas sobie lub bliskim.

   Na koniec przypominam o zeszłorocznym wpisie o pachnących bombkach PACHNĄCE BOMBKI - DIY oraz o stroiku adwentowym STROIK ADWENTOWY, gdzie również możecie znaleźć trochę inspiracji. 

Miłej zabawy... :D
Basia














Brak komentarzy :

Prześlij komentarz