środa, 23 grudnia 2015

PACHNĄCE BOMBKI - DIY


Dzisiejsza propozycja to ciekawa alternatywa dla lubiących niebanalne, naturalne, własnoręcznie wykonane ozdoby choinkowe.
Bombki te nie dość, że oryginalnie wyglądają to dodatkowo cudownie pachną, a do ich wyrobu można użyć niemalże wszystkiego!

Do ich wykonania potrzebne będą:


- styropianowe kulki o różnych wielkościach
- klej na gorąco
- metalowe zawieszki do bombek
- materiały do pokrycia (ja użyłam: anyżu gwiazdkowego, lasek cynamonu, jałowca, pieprzu czerwonego, ziaren kawy oraz goździki)
- ewentualnie noża




Oprócz wymienionych przeze mnie wyżej materiałów można użyć wszelkiego rodzaju ziaren - nie zawsze ładnie pachną ale świetnie wyglądają, kardamonu, jarzębiny, kawałków szyszek... Możliwości nie ma końca :)

Zasada robienia bombek jest prosta. Najpierw w bombkę wbijam metalową zawieszkę, potem wokół niej zaczynem przyklejać ziarenka. Przy przyklejaniu anyżu musiałam tak układać gwiazdki aby przestrzenie między nimi były jak najmniejsze, gdy tworzyła się szpara łamałam gwiazdkę anyżu i uzupełniałam braki. Przy przyklejaniu lasek cynamonu musiałam dopasowywać je przed przyklejeniem również aby zapełnić przestrzeń jak najdokładniej. W tym celu używałam ostrego noża. Na zbliżeniach widać gdzieniegdzie biały kolor styropianowej bombki pomyślałam więc, że dobrze by było przed przyklejaniem pomalować kulki farbką plakatową aby zamaskować białe "plamy"(farba w sprayu rozpuściła by styropian). 


Na koniec dodałam zawieszki oraz czerwone kokardki dla dodatkowej ozdoby. Voilà :)






Miłej zabawy!
Basia

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz