poniedziałek, 12 grudnia 2016

CIASTECZKA MAŚLANE

   Właśnie zdałam sobie sprawę, że rok temu przed Świętami Bożego Narodzenia obiecałam Wam, że na blogu pojawi się przepis na wyborne ciasteczka maślane ale do tej pory jeszcze go nie było!!!
Po raz pierwszy wspominałam o nich tu MOJE WYPIEKI, a niedługo potem tu DOMEK Z PIERNIKA. Czym prędzej muszę nadrobić tę zaległość, gdyż przepis ten jest prosty, ciasteczka wyborne i nastał odpowiedni czas kiedy można je przygotowywać. Ja dziś je właśnie upiekłam i dlatego przypomniałam sobie o tej niespełnionej obietnicy... :)
Do przygotowania potrzebować będziemy:

- 200 g mąki (zamiast części mąki można dać zmielonych migdałów lub orzechów)
- 125 g cukru (można dać mniej)
- 150 g masła
- 1 jajo
- 1-2 opakowania cukru wanilinowego
- szczypta soli
- szczypta proszku do pieczenia

   Masło należy wyjąć z lodówki wcześniej aby było lekko miękkie. Wszystkie składniki łączymy ze sobą i wyrabiamy ciasto do momentu aż będzie odchodziło od ręki i stworzy zwartą kulkę. Następnie chowamy do lodówki na 30 minut. Potem odrywamy kawałek i wałkujemy a resztę ciasta trzymamy w lodówce. Wałkujemy na grubość taką jaką lubimy ale cieniutkie, kruche ciasteczka moim zdaniem są najlepsze. Następnie wykrawamy pożądane kształty. Przy wałkowaniu zawsze podsypuję stół, ciasto i wałek mąką a potem na wykrojonych już ciasteczkach zmiatam pędzelkiem jej nadmiar. Płaskie blachy wykładam papierem do pieczenia. Piekarnik nastawiamy na 175-200°C a ciacha pieczemy dosłownie kilka minut. Trzeba obserwować kiedy się rumienią gdyż w każdym piekarniku może to trwać nieco inaczej. I gotowe. Można potem bawić się w dekorowanie ciastek ale ja od zeszłego sezonu zostawiam je bez niczego. Poniżej przypominam zdjęcia moich wypieków sprzed paru lat, z zeszłego roku i na samiutki koniec tegoroczny zapas. :)
 
Poniżej ciastka sprzed dwóch lat
 Tutaj zapasy sprzed roku
A tu dzisiejsze wypieki


Smacznego!
Basia

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz