sobota, 26 marca 2016

TROCHĘ INNA BABA WIELKANOCNA ;)

 
   Tradycyjna Baba Wielkanocna to baba drożdżowa polana lukrem. Gdzieniegdzie spotyka się babę piaskową lub gotowaną. Ja, z kolei postanowiłam zrobić babę jogurtową. Pierwotny przepis na to ciasto zawierał w sobie cytrynę, skórkę z cytryny, kurkumę dla koloru oraz aromat - oczywiście cytrynowy. Zatem było to "cytrynowe ciasto jogurtowe". Jeśli zapoznaliście się z moimi wcześniejszymi przepisami wiecie już zapewne, że lubię eksperymentować i zmieniać przepisy pod swój gust i smak. Tym razem przepis przystosowałam pod smak moich bliskich i ciasto przekształciło się w "kokosowe ciasto jogurtowe" a z okazji Świąt Wielkanocnych zmieniłam blachę keksówkę na blachę do baby i wyszła... baba ;) Kokosowo - jogurtowa brzmi mało tradycyjnie i nie mam w tej kwestii argumentów broniących to ciasto prócz... smaku oczywiście ;) Jest pyszna!
   Jeszcze słowo o blaszce. Miałam do dyspozycji śliczną blachę w kształcie baby ale z uwagi na sporą ilość masy musiałam wybrać tę drugą.
   A teraz przepis. Dodam, że jest on bardzo prosty a ciasto można przyrządzić w 10 minut (nie licząc pieczenia). Po prostu wszystkie składniki wrzucamy do miski, miksujemy i gotowe!

Składniki:

1 i ⅓ szklanki cukru
2 szklanki  mąki krupczatki
1 szklanka oleju
2 całe jaja
szczypta soli
1 duży gęsty jogurt naturalny
2 łyżeczki proszku do pieczenia
kapka olejku rumowego
wiórki kokosowe (ja daję na oko)
ewentualnie cukier puder do posypania (mogą też być wiórki kokosowe)

   Gotową masę wlewamy do blachy. Zawsze wykładam keksówkę papierem do pieczenia lecz w przypadku żłobionej blachy do baby byłoby to trudne, zatem wysmarowałam ją tłuszczem i obsypałam bułką tartą. Ciasto pieczemy w rozgrzanym do 180°C przez około 45 minut lub do suchego patyczka. Na koniec po ostudzeniu posypujemy cukrem pudrem, polewamy lukrem, polewą lub posypujemy wiórkami kokosowymi. A oto fotki z przygotowań i efekt końcowy. Zamieszczam też zdjęcie pięknej blachy, której chciałam użyć...
  

Smacznego!!!

Basia 







Brak komentarzy :

Prześlij komentarz