niedziela, 7 maja 2017

WIKLINA GAZETOWA - DIY



   Witajcie Kochani!
   Dziś chciałabym Wam pokazać jak zrobić wiklinę gazetową, dzięki której można wyplatać przeróżne formy tj. ozdoby, koszyki, miseczki, szkatułki i wiele wiele innych.
Sam proces tworzenia tej "wikliny" jest prosty dlatego dodatkowo pokażę Wam, jak bardzo szybko i prosto można zrobić ciekawy podarek np. na zbliżający się Dzień Matki - WIKLINOWE SERDUSZKO.
Szykuję również dla Was tutorial jak wypleść koszyk, ale to materiał na osobny post. :)
Zatem do roboty. Najpierw do wytworzenia wikliny potrzebować będziemy:

- gazety, kolorowe reklamowe gazetki bądź zwykły biały papier 
- nożyczki
- klej
- patyczek do szaszłyków
Dodatkowo do wykonania ozdoby:
- drucik
- wstążka lub sznurek
- sprej, bejca lub farba
- inne wybrane przez Was ozdoby 


  Ważne by zacząć nawijać papier na patyczek pod takim właśnie kątem, jak pokazałam powyżej


Ja uzbierałam sporą ilość reklamowych gazetek, nie szkodzi że są kolorowe bo gotowy, wypleciony już produkt można pomalować na wybrany kolor np. sprejem bądź bejcą (aby bardziej przypominał wiklinę). Zaczynamy od pocięcia w paski gazetek, tak by po rozłożeniu były wąskie i długie. Należy pozbyć się zszywaczy jeśli są w gazetce. Następnie nawijamy pasek papieru na patyczek do szaszłyka pod takim kątem jak pokazałam na zdjęciu. To ważne wtedy rurki wychodzą smukłe i długie. Na końcu sklejamy klejem i gotowe. Na początku sama miałam sporo problemów z nawijaniem. Rurki wychodziły mi grubaśne i krótkie, ale po chwili doszłam do wprawy. Nie martwcie się też jeśli rurki wychodzą Wam różnej grubości i długości - wszystkie nadają się do wykorzystania! :)


   Aby wykonać prostą ozdobę wystarczy ok 20 rurek, natomiast na koszyk bądź inną bardziej skomplikowaną formę potrzebujemy takich rurek dużo, dużo więcej. W przeciągu trzech wieczorów udało mi się skleić ok. 220 sztuk. Rurki możemy zabarwić przed wypleceniem lub po, za każdym razem efekt jest inny, ale równie interesujący.

   A teraz wiklinowe serduszko. To ciekawa ozdoba do kuchni, sypialni czy salonu, a powieszona blisko okna ładnie się prezentuje poprzez swój ażurowy wzór, przez który prześwituje światło.
Jest to też idealny pomysł na prezent dla bliskiej nam osoby, której chcemy podarować coś od siebie, coś od serca. :)
Najpierw formujemy drucik w interesujący nas kształt. Ja wybrałam klasyczne serducho. Następnie przykładamy pierwszą rurkę, dół zaginamy i sklejamy aby się trzymała i następnie owijamy rurkami serce. Gdy jedna rurka się kończy, wkładamy w nią następną rurkę cieńszym końcem i w ten prosty sposób mamy niekończący się materiał, którym owijamy formę aż drucik zniknie a ostateczny kształt będzie nas w pełni satysfakcjonował! :)


   Na koniec barwimy serce na wybrany kolor a po wyschnięciu dodajemy zawieszkę ze wstążki, bądź sznurka. Można dodatkowo ozdobić serce np. brokatem, kokardkami, kwiatkami czy czymkolwiek co macie pod ręką, lub co Wam się podoba. I gotowe!


 Zachęcam do zabawy!
Basia












3 komentarze :

  1. Też lubie sobie poskręcać takie rureczki :) Bardzo wyciszające zajęcie. A za serduszko masz ode mnie <3 Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też lubie sobie poskręcać takie rureczki :) Bardzo wyciszające zajęcie. A za serduszko masz ode mnie <3 Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń