niedziela, 6 listopada 2016

SŁONY... BARDZO SŁONY...




   Ostatnio było na słodko, to dziś znów zapraszam na "słony" przepis.:)

   Jeśli lubicie nasz profil na portalu Facebook, to pewnie kojarzycie zdjęcie umieszczone powyżej.:) Było ono zapowiedzią dzisiejszego sposobu na przygotowanie filetów z piersi kurczaka. Mam nadzieję ,że czekaliście na ten przepis? Wiem, jestem monotematyczna, ciągle tylko piersi i piersi. Mam nadzieję, że nie macie mi tego za złe ponieważ w planach jest już kolejny przepis do którego użyłam tego rodzaju mięsa.:)

   Póki co, skupmy się na dzisiejszym przepisie. Do przygotowania naszego drobiu potrzebujemy:

   - 2 filetów z piersi kurczaka
   - 70 g. suszonych pomidorów
   - garści suszonego słonecznika
   - odrobiny oleju
   - soli
   - pieprzu
   - suszonej, czerwonej papryki
   - ziół prowansalskich.

   Piersi myjemy, osuszamy ręcznikiem papierowym, kroimy w kostkę. Mięso przerzucamy do miski lub głębokiego talerza, oprószamy je szczyptą soli ( na prawdę TYLKO szczyptą), pieprzem i suszoną papryką. Kroimy nasze suszone pomidory i dorzucamy do naczynia z mięsem. Skrapiamy olejem, mieszamy, przykrywamy, wstawiamy do lodówki. Na co najmniej pół godzinki - już chyba to chyba zapamiętaliście... :)

   Przyjmijmy, że minęło nasze umowne pół godzinki. Filety z pomidorami wrzucamy na patelnię. Najpierw podsmażamy, potem przykrywamy pokrywką - niech się dusi. :) Podczas gdy nasz drób poddawany jest obróbce termicznej, my rozgrzewamy  na drugim palniku suchą patelnię. Gdy się rozgrzeje, wrzucamy na nią słonecznik- podprażamy. Gdy "skończymy" ze słonecznikiem znów poświęcamy uwagę kurczakowi. Dosypujemy do niego ziół prowansalskich. Wyłączamy palnik pod mięsem, dosypujemy słonecznik i mieszamy.


GOTOWE ;D ;D ;D

  Ja swojego kurczaka podawałam z surówką. Do surówki wkroiłam:

  - 2 duże pomidory,
  - pół dużej papryki
  - 4 średniej wielkości, kiszone ogórki.

   Wszystko to oprószyłam pieprzem i wymieszałam. Surówkę i mięso podałam z ryżem. :)



   SMACZNEGO! :) :) :)
  
Dorota

PS Przypominam o naszym rozdaniu. Rozdanie trwa do 10.11.br. więc zachęcam Was  byście nie czekali i już dziś wzięli w nim udział!!! :D  https://www.facebook.com/529907943882404/photos/a.537922079747657.1073741828.529907943882404/579590418914156/?type=3&theater

Dorota
 PS Gdybyście mieli ochotę na coś słodkiego to tutaj mam dla Was dwa linki do naszych ostatnich słodkich wypieków:



Dorota



   




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz